Tyrimai
LJMS siekia tyrimais grįstai atstovauti doktorantų ir jaunųjų mokslininkų interesams. Organizacija inicijuoja teminius tyrimus, kurie padeda geriau suprasti akademinės bendruomenės narių patirtis, iššūkius ir poreikius.
Daugiausia dėmesio skiriama temoms, tiesiogiai susijusioms su akademinės bendruomenės gerove: psichologine sveikata, darbo vadovų vaidmeniu bei sėkmingu daktaro laipsnio įgijimu.
Šie tyrimai padeda identifikuoti iššūkius, su kuriais susiduria jauni tyrėjai, bei ieškoti sprendimų, kaip užtikrinti sveiką, palaikančią ir sąžiningą akademinę aplinką.
LJMS siekia, kad jaunųjų mokslininkų balsas būtų išgirstas – tyrimais grindžiame pokyčius, kurių siekiame.
Doktorantų savijautos ir produktyvumo tyrimas
LJMS, 2022
Šiame tyrime, kurį inicijavo Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjunga, buvo analizuojami veiksniai, darantys įtaką doktorantų psichologinei savijautai, įsitraukimui į studijas, išsekimui bei ketinimams nutraukti studijas. Tyrime dalyvavo 633 doktorantai iš įvairių mokslo sričių.
Pagrindinės įžvalgos:
26,9 % doktorantų studijose jaučiasi įsitraukę tik kartą per mėnesį ar rečiau.
14 % svarsto galimybę nutraukti studijas per artimiausius metus.
Didžiausią įtaką doktorantų gerovei daro: studijų krūvis, vadovo parama, galimybės tobulėti, prieštaringi lūkesčiai ir administraciniai trukdžiai.
Išsekimas yra ryškiausias vėlesniais studijų metais.
Respondentai pateikė atviras pastabas apie nesuderinamus reikalavimus, vadovų spaudimą, mobingą ir informacijos trūkumą.
Tyrimas grindžiamas kiekybine analize (regresinė ir dispersinė analizė) ir siūlo konkrečias kryptis, kaip būtų galima pagerinti doktorantūros kokybę Lietuvoje.
Doktorantūros studentų pasitenkinimas studijomis tyrimas
LJMS, 2019
Šio tyrimo tikslas – įvertinti doktorantų (III pakopos studentų) pasitenkinimą studijomis bei su tuo susijusius veiksnius Lietuvos aukštosiose mokyklose. Apklausoje dalyvavo 642 doktorantai, atstovaujantys įvairias mokslo sritis ir institucijas.
Pagrindinės įžvalgos:
57 % doktorantų patenkinti doktorantūros studijomis, tačiau tik 34 % mano, kad studijos atitinka jų lūkesčius.
Mažesnį pasitenkinimą dažniau išreiškė gamtos ir technologijos mokslų atstovai.
Ypač svarbūs faktoriai: vadovo kompetencija ir bendravimas, studijų kokybė, informacijos prieinamumas ir galimybės įsitraukti į akademinę veiklą.
Pastebėtas informacijos trūkumas apie studijų tvarką, finansines galimybes ir karjeros perspektyvas.
Tyrimas išryškina poreikį gerinti doktorantūros kokybę, užtikrinti skaidresnę komunikaciją bei stiprinti doktorantų integraciją į akademinę bendruomenę.